Author: Jose Luis
•martes, junio 16, 2020
MATEMÁTICAS:
Pág. 179: acts. 6 y 7.

6.-
 •  5.000 dm; 601,5 dm
 •  520 cl; 4.300 cl
 •  70 hg; 32,29 hg
 •  9 h; 12 h
 •  700 m2 ; 500,08 m2

7.-
 4.000 m3          1,5 ℓ
 45 dam3           8 cl
 2,8 hm3           4 m3

LENGUA:
Pág. 196: acts.2 y 3.

2.-
 Una tarde de primavera, Sandra se encontró con su amigo Raúl.
Raúl le preguntó:
–Hola, Sandra, ¿qué tal estás? ¿Vienes del ensayo?
Sandra le contestó:
 –Hola, Raúl. Sí, he estado tocando con el grupo. /
Raúl le dijo:
–¿Y qué tal os va? ¿Os salen actuaciones en salas?
 Sandra respondió:
–Algunas salen…, pero hay que ensayar mucho.
 Raúl añadió:
–Bueno, lo importante es que se os vaya conociendo.
 Sandra dijo:
 –Sí. Ahora tengo que irme… ¡Espero verte en algún concierto!


3.- R. M.:
Ayer vi a una señora que iba muy cargada con la compra y le dije:
 –Señora, ¿puedo ayudarla con las bolsas?
 La señora me contestó:
–Sí, muchas gracias. Eres muy amable.

SOCIALS:
Pàg 113: acts. 1,2,3.

1.-
   El franquisme és l’època en què el general Franco va assumir tot el poder i governà de forma autoritària. Es prolongà des de 1939 fins a 1975.

 2.- Expressió escrita.
Les tres etapes del franquisme van ser els primers anys, amb una repressió molt dura, amb carència d’aliments i altres productes, i l’aïllament internacional d’Espanya.
La segona etapa correspon als canvis en les dècades de 1950 i 1960: Espanya va començar a ser acceptada internacionalment, es van signar acords de cooperació amb els Estats Units i altres països i, en 1955, Espanya va ser admesa en l’ONU. Des de 1960 l’economia començà a millorar: augmentà la producció, es va modernitzar l’agricultura i van millorar les infraestructures. El turisme es va convertir en una de les activitats econòmiques principals del país.
L’última etapa es va iniciar en 1970 i va comportar el final del franquisme. En aquest període, l’oposició al govern del general Franco va anar creixent. El 20 de novembre de 1975 va morir Francisco Franco i la seua mort va comportar la fi de la dictadura


3.- Educació cívica. R. L.
És important que, per respondre-hi, comparen com es vivia aleshores, sota una dictadura, i com es viu ara gràcies al que ofereix una democràcia.



This entry was posted on martes, junio 16, 2020 and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comentarios: